Havajské souostroví, které vzniklo sopečnou činností nad tzv. horkou skvrnou v zemském plášti, je součástí Tichomořské desky a díky tektonické činnosti země se pohybuje severozápadním směrem. Tento neustálý posun můžeme ale brát také jako analogii k mnoha výzvám, které na vás čekají, když se rozhodnete rozjet svůj vlastní byznys…

Syrette Lew se pro design nábytku nerozhodla hned a nebyl to ani její životní sen. Na cestě za svou kreativní kariérou nejdříve zažila několik zvratů – titul z ekonomie, dvojité stěhování z jednoho pobřeží na druhé, několik zaměstnání, jenže pak, jak sama říká, to přeskočilo. „Industriální design zněl zajímavě a skvěle, ale hlavně v něm můžu uplatnit svá kreativní i analytická nutkání.“ Syrette tedy vystudovala další školu a začala pracovat jako designérka v jedné newyorské nábytkářské firmě. Ekonomické myšlení ovšem z hlavy nevytěsnila, viděla, že lidé už neutrácejí peníze za zbytečnosti, ale chtějí nadčasové, jednoduché a sofistikované věci, do nichž se vyplatí investovat, protože přežijí nárazové „trendy vlny“. Chtěla jít vlastní cestou a právě takový design tvořit. V roce 2013 otevřela v Brooklynu studio Moving Mountains, zpomalila pracovní tempo a v divokých vodách současného designu začala plavat proti proudu. Inspiraci hledá v ideálech všedního dne, v jednoduchosti a funkčnosti, ale také v historii. „Mnohem více mě zajímá kvalita než kvantita, nemůžu proto ani garantovat, že přijdu každou sezonu s novou kolekcí. Rozhodně chci mít na svou práci čas, a ne se cítit pod tlakem, že musím za každou cenu něco vyrobit, protože se to ode mě očekává.“ Navrhuje lampy, zrcadla, policové systémy, židle, ale také kabelky a před dvěma lety zabrousila do úplně nového oboru – šperku. Do širšího povědomí designuchtivé veřejnosti se Syrette dostala v roce 2015, kdy její „zlatá“ stojací lampa Palmyra zaplavila Pinterest. Je vyrobena z mědi, oceli a skla a svým názvem odkazuje ke starobylému syrskému městu, které sloužilo jako pojítko mezi Římskou říší a Východem. Palmyra bývalo prosperující město ohraničené palmami, z něhož dnes zbyly jen ruiny zaváté pískem… Pro inspiraci ovšem nechodí Syrette vždy tak hluboko do minulosti. Její Assemblage Table, elegantní konferenční stolek složený ze tří jednoduchých geometrických tvarů, oválu jako desky a trojúhelníku a válce jako podnoží, silně referuje k postmoderní estetice architekta Roberta Venturiho a k tvorbě italské skupiny Memphis. Důležitou složkou její tvorby je spolupráce s lokálními řemeslníky a výrobci. Tak vznikla například limitovaná kolekce lamp GH X. Keramická těla, jež vytvořila keramička Giselle Hicks, jsou doplněna ručně foukanými skleněnými stínidly, každá lampička je tedy unikát. „Světla a zrcadla mohou dotvořit nebo taky úplně rozbít prostor. Svítidla navozují náladu, zrcadla vytvářejí iluze. Myslím, že designéři je rádi navrhují, protože jsou více skulpturální. Jsou to šperky ve světě nábytku,“ vyznává se Syrette ze své lásky. mvngmtns.com


Sdílejte na
Related posts