Umělkyně a designérka Eva Eisler překvapuje každou svou výstavou něčím novým. Ani v Jurkovičově vile v Brně tomu není jinak. Společně se sochařem Peterem Demkem, svým kolegou z ateliéru K.O.V na pražské UMPRUM, představují výběr prací převážně geometrických forem – jako protiklad k typickému ornamentalismu v tvorbě Dušana Jurkoviče. 

Eva Eisler vybrala soubor starších prací vytvořených za posledních dvacet let. Jedná se o kresby, tisky a především objekty, z nichž každý má svůj osobitý příběh. Stůl pro otce a syna položený na bok přestává plnit funkci stolu a stává se sochou, Eisler tak vyjadřuje vztah založený na moci a aroganci, který ale stále může dostat druhou šanci. O proměnách vztahů pojednávají také nově vzniklé tisky, rozměrný variabilní objekt zase symbolizuje nekonečnost možností. Za kresbami na papíře stojí osud Perchty z Rožmberka, kterým se Eisler zabývala při svém pobytu v Mikulově na výtvarném sympoziu v roce 2013. 

Sochař Peter Demek kromě pro něj typických kovových objektů vystavuje své sochy z cementové hmoty. Tyto objekty vytvořil přímo pro prostor Jurkovičovy vily – jsou inspirovány ornamentálním výtvarným projevem a zároveň nosičem jeho nového způsobu práce. 

Ve vile: Eva Eisler a Peter Demek, do 1. března 2020, Jurkovičova vila, Jana Nečase 2, Brno, moravska-galerie.cz

Sdílejte na
Related posts