Jak vznikají působivé šperky české značky ALO diamonds? Neváhali jsme ani minutu, když jsme dostali pozvání nahlédnout zkušeným šperkařům pod jejich šikovné ruce a zdokumentovat pro vás výrobní technologie, kterými tato renomovaná společnost disponuje. Zveme vás tak na prohlídku jejího holešovického sídla, v němž se rodí malé řemeslné zázraky.
I přesto, že společnost ALO diamonds existuje již dvacet let, svou produkci začala výrazněji komunikovat teprve před několika roky. Možná si vzpomínáte, jak ulice měst tehdy zaplnily reklamní plakáty s exkluzivní tváří značky, modelkou Petrou Němcovou, jež na nich symbolizovala krásu a celkový životní úspěch. To platí i o špercích značky ALO diamonds, která své výtvory postavila na vznešené představě krásy a se svými výraznými produkty dobyla téměř celý svět. „Zakládáme si na špičkové kvalitě drahokamů, precizním zpracování a nápaditém designu. Zákazníci vědí, že u nás dostanou to nejlepší. Proto se také rádi vracejí. K prodávaným šperkům poskytujeme doživotní servis a doživotní záruku na vypadnutí zasazených kamenů,“ vysvětluje filozofii značky její zakladatel Alojz Ryšavý.
Počátky jeho šperkařského impéria spadají do roku 1995, kdy jako mladý nadšený klenotník založil vlastní značku Ryalo Gold. Už tehdy se snažil všechny šperky vyrábět kompletně ve své režii, aby tak měl plně pod kontrolou jejich špičkovou kvalitu od začátku do konce. Postupně se značka, jež se začala specializovat především na diamantové šperky, rozšířila a v roce 1999 vstoupila jako první z českých a slovenských klenotnických firem na prestižní antverpskou burzu. V roce 2001 založil Alojz Ryšavý novou značku a ALO diamonds byla na světě. V roce 2005 dostala jako jediná česká firma exkluzivní pozvání vystavovat na prestižní přehlídce hodinek a šperků Baselworld, jež se každý rok koná ve švýcarské Basileji. Zde své výrobky prezentoval vedle takových klenotnických a hodinářských es, jakými jsou Cartier, Chopard, Breitling a další.
Posledních deset let znamenalo pro značku úspěšnou cestu k vytvoření nezávislého klenotnického impéria, za kterým stojí nejenom odhodlání jejího majitele, ale především precizní a trpělivá práce šperkařů, kteří realizují jednotlivé návrhy vznikající výhradně v interním týmu designérů. Na vše pak kreativně dohlíží sám Alojz Ryšavý. „Procházet při nákupech sály, kde se blyští desetitisíce kusů těch nejkrásnějších darů naší země, mě asi nikdy neomrzí. Rád pozoruji, co prodávající z celého světa nabízejí. Vybírám jen ty nejkrásnější drahokamy,“ prozrazuje Ryšavý jednu část své práce. Výběr těch správných kamenů je totiž zcela klíčový pro následující design a výrobu šperků, která probíhá v holešovické centrále. Značka se specializuje především na klasické šperky s brilianty a přírodními kameny. „Naši zaměstnanci jsou na práci s drahými kameny a s nimi spjatou zodpovědnost zvyklí. Komponenty pro daný šperk dostávají přesně spočítané, nalepené na speciální podložce. Zasazování kamenů do šperku je precizní práce. I přesto, že se nejraději orientujeme na klasickou ruční práci, používáme také nejmodernější technologie,“ popisuje produkci společnosti ředitel výroby Ivo Weber, který dohlíží asi na stovku šperkařů. ALO diamonds se stala v oblasti luxusního šperku značkou na světové úrovni, o čemž svědčí i její butiky. Momentálně můžete obchody ALO navštívit také na prestižních adresách v Hongkongu, Miami či Houstonu. A to nemluvíme hned o několika buticích u nás a na Slovensku. Aktuálně byla otevřena nová pobočka v pražském Palladiu. alo.cz
Related posts