U příležitosti otevření nového pražského butiku Bulgari podle konceptu Petera Marina navštívila naši metropoli kreativní ředitelka šperků Bulgari, Lucia Silvestri. Povídali jsme si o jejím obdivu k drahým kamenům, výpravách za novými poklady i dvojí filozofii při navrhování šperků.
Lucia Silvestri pracuje od svých osmnácti let ve šperkařském domě Bulgari, kam jako studentka biologie nastoupila na doporučení svého otce na čtyřměsíční stáž. Od roku 2013 působí na pozici Jewellery Creative Director of Bulgari. Její práce byla aktuálně oceněna titulem Kreativní ředitelka roku v prestižní soutěži The GEM Award 2017 v kategorii Jewelry Design.
„Když jsem se v osmnácti letech poprvé potkala s panem Bulgari v jeho pracovně, byl to faktický počátek mé více než pětatřicetileté kariéry v tomto šperkařském domě. Stál za obrovským stolem, na kterém byly vyskládané masivní drahé kameny všech možných barev. Nic krásnějšího jsem doposud neviděla,“ vzpomíná na své osudové setkání Lucia Silvestri. Z pozice stážistky přešla po bok svého mentora, se kterým se vydala na světovou honbu za drahokamy. „Mou první a věčnou láskou jsou intenzivně modré safíry, ale protože je člověk přelétavý, aktuálně pátrám po unikátních spinelech. Ty se totiž v přírodě vyskytují v plejádě magických odstínů.“ Vysokou šperkařinu Bulgari můžeme rozdělit na dva různé postupy navrhování. Diamanty poskytují volnou ruku; jako první vzniká základní motiv a tvar šperku, který je poté zkonstruován a osázen jednotlivými diamanty. V případě drahých kamenů je na počátku jedinečný kus minerálu, k němuž se hledají další, harmonické drahokamy. Celý design je tak podřízen kráse přírodního kamene. „Před lety jsem narazila na skutečně jedinečný emerald, jenž jsem se rozhodla doplnit šesti dalšími, abych vytvořila jednoduchý náhrdelník. Opakovaně jsem pátrala na trzích s drahými kameny v Hongkongu, Bangkoku, Džajpuru, na Srí Lance či v New Yorku. Než jsem našla ty zbylé, uplynuly další roky. Ale přesně takovou péči si drahé kameny zaslouží. Teprve pak mohou vznikat skutečná umělecká díla.“ Jako kreativní ředitelka stráví Lucia Silvestri na cestách přibližně šedesát procent svého času a s tímto globálním nadhledem dodává: „Ženy v roce 2017 chtějí nositelné šperky pro každou příležitost, ale zároveň touží po jedinečném stylu, silném designovém DNA, tradici a přidané hodnotě.“ A tuto teorii také pečlivě převádí do své praxe.
Bulgari, Pařížská 13, Praha 1, bulgari.com