20 10 2024 Fashion

Zaměstnanecká kolekce volnočasového oblečení Kauflandu se stala překvapením letošního Designbloku. Kolekce pro zaměstnance vznikla minulý rok k oslavě 25 let společnosti Kaufland na českém trhu ve spolupráci studentů UMPRUM pod vedením Liběny Rochové. Některé kousky z kolekce byly představeny veřejnosti v rámci expozice KAUF LOVE. Dynamické expozici KAUF LOVE v nově zrekonstruovaných prostorách Muzea Prahy na Florenci nechyběl vtip, autentičnost ani charitativní přesah.

Návštěvníci výstavy se uvnitř zrcadlového boxu postaví na pojízdný pás a postupně si za jízdy prohlíží vybrané modely. Oděvy byly představeny na figurínách reálných zaměstnanců Kauflandu, které jsme v životní velikosti vytvořili pomocí 3D tisku. Nejde přitom o modely ve strojených pózách, ale momentky s nečekaným emočním nábojem.

autoři expozice Max Koreis a Roman Mareš z ateliéru Dvoutakt

Studenti UMPRUM, pracující pod vedením návrhářky Liběny Rochové, dostali k tvorbě kolekce K-Look následující zadání: Oblečení má spojovat moderní styl a funkčnost, mělo by zůstat praktické, cenově dostupné, a především snadno vyrobitelné v Česku či na Slovensku z přírodních a udržitelných materiálů.

Kolekce K-Look má i charitativní přesah. Z prodeje každého kusu oděvu jde část výtěžku organizaci DEBRA ČR. Na zahajovacím happeningu Designbloku předal Kaufland organizaci pomáhající lidem trpícím nemocí motýlích křídel šek v hodnotě 35 000 Kč.

Ke spolupráci se studenty UMPRUM nás přivedla nezisková organizace DEBRA ČR, jejímž patronem je právě přední česká návrhářka Liběna Rochová, v době vzniku kolekce také pedagožka UMPRUM. Bylo pro nás proto samozřejmostí, že kolekce bude mít charitativní přesah.

Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland

Do finálního výběru se dostalo celkem 5 návrhů:

 

Barbora Fialová a Anna Landgrafová se zaměřily na odpočinek. Navrhly bavlněné komplety volného střihu, potištěné jemnou drobnopisnou grafikou městečka plného spletitých uliček a zákoutí.

 

Tereza Fodorová, Kateřina Puchmertlová a Marie Bally vytvořily univerzální kousky a pracují s červenou a bílou, barvami vizuální identity firmy. Potisky minimalistického oblečení dynamicky přetvářejí tvary vyskytující se v logu Kauflandu.

 

Magdaléna Rajnohová a Hermance Duverney představily sofistikované, elegantní šaty a košile. Jejich výrazné vzory v barvách trikolory vycházejí z folklórních motivů, které spojením s geometrií firemního loga splývají v živoucí ornamenty.

 

Václav Černý, Terezie Puršlová a Filip Sajler se zamýšleli nad tím, jak zaměstnanci tráví čas mimo práci. Vznikla ilustrovaná postavička Kauflanďáček, která je zachycena při provádění nejrůznějších volnočasových aktivit — třeba při žonglování nebo sledování televize. Ilustrace doplňuje nápis KAUF LOVE, psaný vlastním fontem. Hravé motivy jsou buď našity, nebo natištěny na oversized krémové teplákové soupravy, trička i doplňky.

 

Jan Smejkal vychází z grafického návrhu loga firmy, které postupně deformuje a aplikuje na rozličné kusy oděvu. Klasické červeno-bílé K se rozplývá jako na vodní hladině a vytváří dynamické obrazce. Smejkalova kolekce se skládá z tepláků, kšiltovky, nebo třeba skládané sukně a šátku.

Kauflandu se podařilo letošní Designblok oživit netradiční kolekcí a zároveň ukázat, že design nemá být zavřený za zdmi ateliérů. Jeho místo je v běžném životě.

Sdílejte na
Related posts