Šperky Bulgari, samy „větší než obvykle“, dokonale zapadaly do eklektického prostředí a Andy o nich v jednom rozhovoru pro časopis Interview dokonce sám řekl, že přímo ztělesňují to, o čem osmdesátá léta jsou – a všichni se tento styl snaží kopírovat. „Naše šperky jsou dodnes tak trochu pop, tak trochu bláznivé,“ doplňuje samotná Nicola Bulgari.
Značka Bulgari byla první, která v 80. letech spustila trend logománie. Ikonické hodinky s nápisem „BVLGARI“ vyrytým dvakrát po obvodu se staly bestsellerem – a jednou z prvních vlaštovek šperků s viditelným logem. Kolekce Tubogas, poprvé uvedená ve 40. letech minulého století, slavila v osmdesátkách také obrovské úspěchy. Kromě Andyho Warhola si šperky oblíbila například Grace Jones, která je ráda dávala na odiv na divokých večírcích. Nejoblíbenějšími kreacemi značky v té době byly však pravděpodobně ikonické náhrdelníky Bulgari Monete, které připomínají těžký zlatý řetěz s motivy mincí antického Říma a Řecka. Zdobily monackou princeznu Caroline, první dámu Nancy Reagan i herečku Jane Fonda.
Část výtěžku z prodeje šperků půjde na konto nadace The Andy Warhol Foundation. Ta pak z této částky rozdělí přibližně 300 milionů dolarů v grantech na podporu výtvarného umění.
→ Bulgari, Pařížská 13, Praha 1, bulgari.com