Britská designérka a inovátorka opět posouvá vlastní definici udržitelné výroby. Uvádí kolekci ušitou z 80 % ze skutečně ekologických materiálů.

Stella McCartney, dcera hudebníka Paula McCartneyho a aktivistky Lindy McCartney, dávno nestojí ve stínu úspěchu svých rodičů. Její eponymní módní značka se už řadu let řadí mezi nejprogresivnější na světě. Je jednou z nejdéle fungujících vegetariánských produkcí – od roku 2001 zásadně odmítá pracovat s kůží, kožešinou či peřím –, ve svých výrobních procesech používá upcyklaci i moderní recyklované materiály.

V nejnovější Pre-Fall kolekci se designérce povedlo překročit další důležitý milník. K její výrobě využívá 80 % ekologicky šetrných materiálů, například recyklovaný polyester, recyklovaný flís, nylon vyrobený z rybářských sítí, průmyslového odpadu a netoxického elastanu nebo vlastní patentovaný Stellawear. Zbytkové materiály pro upcyklaci získává mimo jiné od své partnerské společnosti LVMH, jindy z vlastní produkce. Některé kousky tak přirozeně vznikají v omezeném počtu a po vyprodání se dále vyrábět nebudou.

Novým počinem jsou rovněž recyklované řetězy na ikonických kabelkách z veganské kůže, jichž se na světě prodalo přes jeden milion. „To je více než 400 000 krav, které nemusely přijít o život,“ dodává designérka.

Kolekce je dostupná v buticích a na stellamccartney.com od 10. června 2021.

Sdílejte na
Related posts