Před dvěma lety zaplnily kosmetické taštičky a kabelky českých žen balzámy na rty zbrusu nové kosmetické značky Onest. Nejen svým dokonalým účinkem, ale také minimalistickým designem a v českém prostředí nevídanými vizuály od fotografky Karin Zadrick byly předzvěstí něčeho velkého. Zhruba každého půl roku přicházejí Jan Sippl a Ondřej Elsner, duchovní i materiální otcové Onestu, s novým produktem, který je vždycky trochu víc „hi-fi“ než ten předchozí.
„Onest jsme spustili před dvěma lety triem přírodních balzámů na rty s propolisem nebo růžovým olejem. Záměrně jsme zvolili jednoduchý produkt, který všichni znají a umějí ho používat. Chtěli jsme na něm ukázat, že jsme nová česká značka přírodní kosmetiky, od A do Z zpracovávané v Čechách. Produkty, které následovaly, byly sofistikovanější, ať už je to pleťová maska, zlatý hydratační olej, nebo nyní nově dva cleansery, s nimiž jsme se posunuli, a to nejen v kosmetice, ale i v návrhu obalů,“ říká Ondřej Elsner.
Jedna stránka je samotný kosmetický produkt, druhá jeho prezentace, a tu Onest nezanedbává. Logo, jemuž dominuje písmenko N naznačené diagonálou a tečkou, navrhla grafická designérka Martina Marešová, papírové krabičky Studio Činčera. Autory plastových obalů na cleansery jsou designéři Jan Kopřiva a Daniel Pavlík ze studia WRKS. „Cleansery jsou v našem portfoliu úplně nový typ produktu, proto jsme se s ním chtěli posunout zase o krok dál. Nový design rozvinul stávající obaly od pana Činčery, v nichž se promítá diagonála z písmene N – ostrá šikmá linka se opakuje i na plastových obalech. Minimalistickým designem bychom se chtěli blížit zahraniční konkurenci,“ vysvětluje Jan Sippl.
Sebekrásnější obaly a vizuály od fotografů, jako je již zmiňovaná Karin Zadrick, Filip Šlapal nebo Petr Karšulín a Michael Dvořák, ani spolupráce s přední českou stylistkou Klárou Tománkovou by ovšem nefungovala, kdyby samotný výrobek nebyl kvalitní. „Nejdůležitější je vymyslet produkt a jeho účinek. Pak hledáme cesty, jak toho dosáhnout, jaké použít suroviny. Učíme se od značek, které to dělají dobře, s dodavateli pátráme po nových trendech (v tomto směru je hodně napřed asijský kosmetický průmysl) a dané ingredience sháníme v nejlepší možné kvalitě, ať už u nás, nebo v zahraničí (med je český, propolis z Francie, mnišský pepř z Řecka, tsubaki olej z jihokorejského ostrova Jeju), a ve spolupráci s kosmetickou vývojářkou se z nich komponují moderní simplistické produkty,“ poodkrývají své zdroje Ondřej s Honzou a dodávají: „Jsme malá značka a nejsme vázáni pravidly velkých koncernů, proto můžeme nakoupit malé množství jakýchkoli nových aktivních přírodních látek. Podotýkáme, že suroviny ani naše produkty nejsou v žádné fázi testovány na zvířatech.“ Každý výrobek Onest má čistě přírodní složení, ale aby byl účinek co nejlepší, vzniká dlouze přísně kontrolovanými postupy v laboratořích. „Žádný míchání oleje s máslem doma v kuchyni neděláme,“ směje se Honza. onest.cz, studiowrks.com