AU NATUREL

Kosmetika | 03/06/2015

„Jsem jako tráva zvyklá růst v noci bledé. Kořínky protínám hliněné nebe. Chladivý déšť padá, bouře zní a chvátá – krajina vzdálená. Stále voní a sílu má, stále voní a sílu má…“ Při focení této beauty story jsme poslouchali komorně velkolepé album Anety Langerové Na Radosti, vybrali jsme sedm kosmetických skvostů a nechali mluvit přírodu a panenské ingredience, které stvořily mimořádně účinné přípravky, omamné vůně a éterické odstíny make-upu:

Značka May Lindstrom Skin používá pouze a jen složky v bio kvalitě, biodynamické či sklizené v přírodě ve svém přirozeném prostředí. Produkty nejsou v žádném stadiu testovány na zvířatech, neobsahují deriváty ropy, parabeny, sulfáty, ftaláty, silikony, pesticidy, umělá barviva ani umělé parfemace. Neobsahují gluten a kromě čisticího balzámu The Honey Mud, v jehož složení je raw med z neošetřených polí, jsou všechny její produkty veganské. May nespolupracuje s laboratořemi, nekupuje již hotové základy produktů a vše ručně vyrábí v malých sériích ve studiu May Lindstrom v Los Angeles. Potěší také výsostně přírodní vůně (nejvíce se prosazuje surové kakao či jasmín) a v kosmetice neobvyklé suroviny jako dřevěné uhlí, sůl, jíl a další. Koncentrovaný zkrášlující balzám The Blue Cocoon překvapí sytou pigmentací z modrého vratiče. Při dotyku s pletí taje v olejový elixír, uvolňuje teplo, blahodárně působí na všechny smysly a ulevuje citlivé, podrážděné nebo zanícené pokožce. Záchrannou pudrovou masku The Problem Solver rozmícháte  s vodou v keramické misce zdobené pampeliškou z 24kt zlata pomocí štětce z veganských taklonových vláken, hliníkového kování a dřevěné rukojeti. Směs červeného marockého jílu, raw kakaa, mořské soli, vitaminu C, bambusového dřevěného uhlí, kadidla, hřebíčku, muškátového oříšku a kajenského pepře pleť prohřeje, stáhne póry, potlačí záněty, stimuluje mikrocirkulaci a má silný detoxikační účinek. Prodává beauty concept store Ingredients. 

Giorgio Armani představuje Pivoine Suzhou, nejmladší přírůstek do rodiny Les Eaux a první vůni Armani Privé inspirovanou legendárními zahradami Asie. Báseň autora Liou Jü-si z dynastie Tchang z 9. století praví: „Před dvorem roste zahradní pivoňka, postrádá však styl. Z jezírka vyráží bělostný leknín, je čistý, ale nemá cit. Keřová pivoňka, když otevírá své květy, celé město se dává do pohybu. Je to nejkrásnější květina světa.“ Titulní pivoňka je dokonalým ztělesněním jemné elegance, přírodní svěžesti a zároveň hutné smyslnosti. Je předobrazem čínského principu ženskosti Jin, počátku života jako takového. Lehce okázalý a mimořádně ženský akord pivoňky doplňují orosené, ještě zelené tangerinky. Prodává parfumerie Douglas, Na Příkopě, Praha.

Před několika měsíci oznámil über make-up artista Peter Philips svůj přestup od značky Chanel ke značce Dior. Sdílíme přebujelé očekávání jeho fanoušků, vždyť už líčením poslední přehlídky Christian Dior Haute Couture ukázal, že umí do tradice přimíchat sexy punk, a těšíme se na jeho první autorskou kolekci pro Dior, jež se na trhu objeví na podzim 2015. Na druhou stranu vznášíme otázku, je-li co zlepšovat?! Letošní jaro a léto u Diora je jedním slovem nádherné. Romantická tvářenka Diorskin Nude Tan v barevné variantě 001 Pink Sunrise kombinuje šťavnatý růžový a korálový odstín se dvěma neutrálními. Hluboko do říše křehkých květin se pak noří bezchybné laky na nehty v odstínech 239 Sunkissed, 499 Rose a 599 Pink.

Vrcholem parfumérské produkce značky Guerlain je řada Aqua Allegoria. Pokud je neznáte a dosud jste na „degustaci“ nezavítali třeba do přepychového Guerlain Institutu v Dlouhé ulici v Praze, vězte, že se tradičně jedná o hřejivé, komfortní směsi, jež na pokožce dlouho vydrží, sálá z nich teplo a sladké nádechy zralého ovoce a květin. Novinka s názvem Teazzurra naopak překvapuje svou chladivou přímočarostí. Podle parfuméra domu Guerlain Thierryho Wassera imituje moment, kdy se za svítání vnoříte do klidné hladiny jezera s azurově modrou vodou. Nejdřív vás obejme aroma zeleného čaje a po počátečním „bylinném šoku“ se přidají sluncem nasáklý jasmín a kalábrijský bergamot. Zřetelně ucítíte i povědomé odlesky citronu a heřmánku.

Ódu na královnu květin, růži, pěje už několik velmi úspěšných sezon značka Chloé. Její tři variace na klasické květenství se postupně staly legendami mezi vůněmi pro ženy, kterým svědčí decentní, nadčasové, vzdušné a florální vůně. Korálově růžová stužka na flakonu Roses de Chloé kombinuje výhradně ušlechtilé přísady. Základem jsou olfaktorické motivy pařížských růžových zahrad a přidává se i těžší damašská růže, magnólie, pižmo či ambra. Simplisticky pojmenovaná toaletní voda Chloé s tlumenou lososově oranžovou stužkou přidává k růžím mandarinku, vodní meloun, frézie, santalové dřevo a kosatce. Letní zelinkavá L’Eau de Chloé kombinuje květiny s ostřejší příchutí citronády a pačuli na pudrově chyprovém základě. 
 

České parfumerie zdobí celkem 24 odstínů nových rtěnek Chanel Rouge Coco. Celé spektrum se dělí do pěti barevných skupin – dramatické červené, zářivé korálové, sofistikované tělové, romantické růžové a hluboké švestkové. My jsme je „ochutnali“ všechny.

Společnost YSL Beauté se pyšní řadou produktů Or Rouge, jejichž hlavní složkou je přírodnina vzácnější než zlato – šafrán. Stejně jako celá linie i novinkové Serum využívá účinky blizen rostliny Crocus sativus, jež jsou součástí zkrášlujících rituálů už po dlouhá staletí. Krokus kvete nepředvídatelně jen jeden den v roce a jeho květy se v pohoří Vysoký Atlas v Maroku ručně sbírají vždy před svítáním. Na jediný gram šafránu je potřeba 150 květů. Extrakt z pestíků umí v pokožce startovat sérii obranných reakcí, které tlumí záněty a působení volných radikálů narušujících rovnováhu pokožky. Flakon z černého skla zdobený zlatem navrhl designér Noé Duchaufour Lawrance. Každý jeden uzávěr je upravován ručně a je stejně unikátní jako otisk prstu. Textura narůžovělého YSL Or Rouge Sera připomíná hedvábnou tkaninu, která okamžitě přilne k vaší pleti bez lepkavého pocitu – a aniž by ji zatížila – fyzicky, skutečně a reálně ji vypne, vyživí, vyhladí a projasní. Je vhodná pro každý typ pleti. Z vlastní zkušenosti můžeme říct, že sérum téměř podivuhodně reaguje na aktuální potřeby nebo konkrétní podstatu vaší pleti. Mastnou okamžitě umírní a zklidní, suchou pleť hojně vyživí, kombinovanou sjednotí a problematickou zahojí. Počáteční výrazná vůně odkazuje na fascinující marocká tržiště, kde kromě drahých kovů a šafránu nakoupíte také orientální růžový pepř, sladké hrušky a nejaromatičtější santalové dřevo. Prodávají vybrané parfumerie Marionnaud.

Foto | Pro Dolce Vitu: Filip šlapal. Styling: Klára Tománková. Supervize: Ondřej Elsner.
Vitra

Aktuální číslo

Předplatné