Značka Heineken pokračuje ve svém designovém tažení Českou republikou. My jsme ocenili především jedny z nejvydařenějších instalací na loňském Designbloku a nápadité jsou i instalace v předních českých klubech a barech, jež vznikají ve spolupráci s progresivními tuzemskými tvůrci. Jedním z posledních přírůstků do portfolia designových “libůstek” je DJ pult ve tvaru převráceného klavíru v Heineken baru Maxim v Českých Budějovicích. Jeho autorem je mladý designér Jakub Stedina, který svolil k rozhovoru ocelém projektu:
Jaké jste dostal zadání? Bylo mi řečeno, že se pojedeme podívat na Heineken klub do Českých Budějovic, a pak s tím něco uděláme. Myšlenka vznikla už na místě, přímo si to o to říkalo.
Jak vznikla idea pultu ve tvaru klavíru? Na první pohled mě v klubu zaujal extravagantní neobarokní nábytek, tapety, lustry, které jsou vcelku citlivě schovaný v jednoduchém interiéru. Jednoduše sem si spojil hudbu, baroko, a takový ten stav po hard party, kde jsou převracené židle a stoly. No a napadl mě převracený klavír. Abych to více propojil s moderní muzikou a klubovou atmosférou, přidal jsem do čela klavíru paprsky kolem Heineken pěticípé hvězdy, který by měly evokovat diskotékový laser.
Kam chodíte pro inspiraci? Inspirace chodí za mnou. Furt mě někde přepadává. Bylo by super, kdyby se mnou všude chodil můj agent a moje nápady hned realizoval.
Jak moc se bude lišit výsledek od nápadu? Aby byl výsledek funkční, musím občas ustoupit od nějakých detailů, na druhou stranu jsem perfekcionista a každé omezení je pro mě nepříjemné. Často to způsobí, že s výsledkem nejsem dlouho spokojený a práci stále upravuju. Jediné, co mě zastaví, je většinou až deadline.
Kdy se bude váš návrh realizovat? Návrh se realizuje někdy touto dobou. Jsem zvědav, jak bude vypadat v prostoru klubu, když bude plný lidí. To totiž nejde ani vizualizovat, ani si to vlastně pořádně představit.
Co je při realizaci nejtěžší, na co si musíte dávat pozor? Je důležité myslet na to, jak bude věc vypadat po pár měsících nebo i letech fungování. Smršti zábavy v takovém prostředí neodolá v podstatě nic, a dřív nebo později vše podlehne opotřebení, takže to, že je pult světelný objekt, je vlastně i praktická výhoda. Takže předpokládám, že pokud věc někdo cíleně nezničí, bude působit stále stejně.
Jak probíhá celý proces realizace pultu od myšlenky až po hotový výsledek? Popsat celý proces by bylo asi na dlouho. Nejzajímavější částí procesu je pravděpodobně ta část, kdy věci dostávám ze skic do 3D modelu, abych si mohl objekt prohlížet z různých pohledů. A potom vytváření fotorealistické vizualizace. Tento proces se většinou mnohokrát opakuje. Finální vizualizace pak pomáhá nejenom mně, ale i klientovi představit si co nejlépe výsledek před zadáním do výroby.
Heineken Česká republika, heinekenceskarepublika.cz
Maxim Music Club České Budějovice, maximmusicclub.cz
Jakub Stedina Designer, stedina.com