warm up
Naším dubnovým tématem je sport, beauty a wellness. Nemusíte se bát, nebudeme na vás vyvíjet nátlak v duchu „léto se neúprosně blíží, a tak je nejvyšší čas začít hubnout do plavek“. Naše motivace přišla odjinud. Všimli jsme si totiž, že v uplynulých letech začaly v Česku vyrůstat velmi zdařilí následovníci klasických sokoloven – nové sportovní haly a sportoviště. Nenajdete je přitom jen ve velkých městech, ale také v menších obcích, protože stejně jako kdysi sokolovny nejsou moderní sportovny pouze místem pro cvičení, ale také společenského života. A tak jsme se usnesli, že se porozhlédneme a pár zdařilých příkladů vám představíme.
![](https://www.dolcevita.cz/wp-content/uploads/2022/04/dv22_044_instagram_mock3up_0015_layer16_1649400155786.jpg)
![](https://www.dolcevita.cz/wp-content/uploads/2022/04/dv22_04_instagram_mockup_0015_layer16_1649400258315.jpg)
Víme rovněž, že mnoha českým designérům není pohyb a sport cizí, oslovili jsme proto trojici autorů, kteří se věnují fotbalu, jízdě na kole a na skateboardu, zda by se s námi nepodělili o postřehy ze své oblíbené disciplíny. A rovnou jsme při tom pořídili jejich portréty – takhle jste Petra Babáka, Jana Klosse a Jana Čapka ještě nikdy neviděli.
![](https://www.dolcevita.cz/wp-content/uploads/2022/04/dv22_04_instagram_mockup_003315_layer16_1649400188495.jpg)
![](https://www.dolcevita.cz/wp-content/uploads/2022/04/dv22_04_instagram_mockup_00315_layer16_1649400161952.jpg)
Pamětníky jistě potěšíme módním editorialem aneb naší neotřelou verzí domácí posilovny jako vystřiženou z poloviny 80. let, kdy se z jednoho ze dvou televizních kanálů linul úvod disco hitu No tengo dinero italské skupiny Righeira, předznamenávající pořad Cvičme v rytme. A pokud se sami chcete pustit do cvičení, vybrali jsme pro vás pár tipů na sportovní náčiní předních světových značek. Zjistíte také, co má společného americká šperkařská legenda Tiffany & Co. s americkým fotbalem a basketbalem a jak si svůj byt zařídil vyhlášený pražský kadeřník Robert Starý. A nakonec vám ukážeme pár wellness hotelů, kam můžete po dlouhé zimě vyrazit nabrat síly.
![](https://www.dolcevita.cz/wp-content/uploads/2022/04/dv22_04_instagrandm_mockup_0015_layer16_1649400168993.jpg)
![](https://www.dolcevita.cz/wp-content/uploads/2022/04/dv22_04_instagram_mock3up_0015_layer16_1649400180128.jpg)
![](https://www.dolcevita.cz/wp-content/uploads/2022/04/dv22_04_instagram_mockup_00215_layer16_1649400209086.jpg)
Ale ani ten, komu se cvičit nechce, nepřijde zkrátka. Dolce Vita je jako vždy plná aktuálních novinek a tipů. Ukážeme vám, jak se vyrábí ojedinělý nábytek a doplňky značky Zlesart, představíme nádhernou Villu Serralves v Portugalsku, jež patří k nejzářivějším evropským příkladům stylu art deco. Pozveme vás do nově otevřeného pražského hotelu Andaz, kde nám připomněli epickou legendu o Bruncvíkovi, na kterého se mezi všemi Šemíky, Oráči, Libušemi a dcerami Krokovými zapomíná. Schválně: víte, co má společného Bruncvík a dvouocasý lev z českého státního znaku? A jako obvykle s vámi vyrazíme na cesty – tentokrát do Humpolce, kde zjistíte, kolik toho takové desetitisícové město umí nabídnout.
Milé čtenářky, milí čtenáři, cvičte s námi!
šéfredaktor
Vladan Šír
Roční předplatné časopisu Dolce Vita + Ecce Vita Day Ultra
Objednejte si roční předplatné časopisu Dolce Vita za 990 Kč a získejte 10 vydání a denní výživný krém Day Ultra kombinující přírodní ingredience a technologický pokrok od české značky Ecce Vita v hodnotě 1 590 Kč jako dárek.
![](https://www.dolcevita.cz/wp-content/uploads/2022/04/dv22_04_instagram_mockup_0001_layer1_1649399714640.jpg)
Denní výživný krém vyvinutý dle originální receptury české značky Ecce Vita je vhodný pro regeneraci a obnovu buněk, zvýšení tvorby kolagenu, zlepšení mikrostruktury pokožky a vyhlazení vrásek kolem očí. Poskytuje viditelné a udržitelné vypínací účinky, vyživuje pleť a má anti-age účinky. Obsahuje extrakty ze speciálních řas, bylin, přírodních olejů a vědecky podložených aktivních komplexů s vybranými ingrediencemi v „cosmos approved“ kvalitě.
Nová řada přírodní kosmetiky Ecce Vita je zaměřená na život v „digitálním věku“. Neustálý a vzrůstající kontakt člověka s elektronickými přístroji způsobuje zatížení pleti různými druhy nového umělého záření, které proniká do hlubších vrstev pleti a může způsobit její předčasné stárnutí.
Více se o krému dozvíte na eccevita.cz.
foto na obálce: Matúš Tóth
styling: Lenka Kermes
set design: Marek Cpin
modelka: Karolína Ch. (Elite model management )
modelka má na sobě kraťasy a top, obojí Sportmax; kabelka a boty, obojí Fendi