Jen málokterá oblast lidské činnosti je tak opředena emocemi jako film. Dobrý snímek nás dokáže rozesmát, rozplakat, šokovat, dojmout i inspirovat. Přenese nás v čase i prostoru, vtáhne do příběhu a zanechá stopu. Emoce ale nejsou doménou jen kinematografie. Podobnou vášeň v nás dokáže vzbudit i svět automobilů – zejména když se snoubí radost z jízdy s krásou designu a špetkou francouzského šarmu.
Právě proto spojení značky Peugeot s francouzským filmovým průmyslem dává smysl. Obě sféry v sobě mají kus kultury, identity i tvořivosti. A obě umějí vyvolat ten známý pocit – husí kůži z filmového finále nebo vzrušení při usednutí za volant vozu.

Peugeot jako protagonista francouzské kultury
Francouzský výrobce automobilů se dlouhodobě prezentuje nejen jako technologický inovátor, ale také jako značka, která se spojuje s kulturou, uměním a životním stylem. V posledních letech se věnuje také tématům udržitelnosti nebomotorsportu, ale v roce 2025 přichází s něčím novým: oficiálně vstupuje na scénu francouzského filmu.
Vstupenkou Peugeotu do světa kinematografie se stalo partnerství s prestižním vyhlašováním „francouzských Oskarů“, neboli César Awards. Poté značka zamířila rovnou na největší filmový svátek – Festival v Cannes. A nešlo jen o sponzoring v pozadí. Přímo na trávníku před ikonickým hotelem Carlton se letos objevil ikonický koncept, Peugeot Inception Concept, futuristický vůz, který jako by vypadl z velkofilmu o mobilitě budoucnosti. Elegantní, vizionářský, hravý – prostě filmový.
A nejen to. Hosty festivalu přepravovala flotila elektrických SUV Peugeot E-3008, značka se podílela na eventech, produkčních aktivitách a chystá také digitální obsah, který propojí automobilový a filmový svět.

Podpora nových talentů i návrat ke kořenům
Cílem Peugeotu ale není jen viditelnost na červeném koberci. Chce se stát skutečným partnerem francouzského filmového průmyslu, podporovat vznikající tvůrce, stát se součástí příběhů a přispět k rozvoji umění, které je součástí národní identity.
A není to poprvé, co značka navazuje vztah s filmem. Vzpomeňme na legendární Peugeot 406 v akční sérii Taxi, elegantní Landaulet Type 184 v Půlnoci v Paříži, nebo ikonický Peugeot 403 Cabriolet, který proslavil poručík Columbo. A samozřejmě také extravagantní LimoVian navržený Michelem Gondrym.
Emoce jako společný jazyk
Ať už jde o stroj nebo scénu, ve výsledku je to emocionální zážitek, co si lidé odnášejí. Pocit, který zůstane. Peugeot dobře ví, že stejně jako film, i auto může být médiem – nejen pro přesun, ale pro prožitek. Každé otočení klíčku, každý pohled na siluetu vozu nebo jízda po klikaté silnici může být jako scéna z filmu, jehož jsme hlavními hrdiny. Spojení Peugeotu a francouzské kinematografie tak není jen marketingovým gestem. Je to pocta emocím, kreativitě a estetice.