Cenu World Interior of the Year 2016 získal módní concept store Heike v čínském městě Hangzhou. Monochromatický, industriálně působící prostor okupuje horní podlaží obchodního domu s nábytkem. Jeho autoři, Shanwei Weng a Jiadie Yuan ze studia AN Design, přirovnávají navrhování interiérů ke psaní textů. Materiály, osvětlení, detaily, vše je zaměnitelné, odvolatelné, konvence se dají bořit a na pozměněných základech lze vytvořit zcela novou situaci. Přesně tak postupovali také během práce na svém oceněném interiéru.
Světle šedá, středně šedá, tmavě šedá a černá, železobetonový skelet obnažený na stropě, industriální pásy oken s kovovými rámy a uprostřed temný, geometricky ostře tvarovaný box, který je ústředním tématem celého 200 m2 velkého prostoru. A není jen silným vizuálním prvkem. Černý blok, takzvaný Black Cant, který architekti postavili nad úzkým koridorem schodiště, jež propojuje obě podlaží obchodního domu, v sobě ukrývá několik funkcí – zkušební kabinky, sklad, ale je to také uzavřenější obchodní prostor, který se může proměnit v malou galerii. Lichoběžníkové a trojúhelníkové tvary, které najdete na stropě i nábytku, doplňují různě veliké masivní černé kužele se seříznutou špičkou, jež slouží jako stolky nebo jako funkční architektonický prvek. Chudou materiálovou paletu doplňují ocel, hliník a zrcadla, střídají se lesklé a matné povrchy, ale pouze v temných barvách, aby co nejvíce vyniklo mistrovství místních řemeslníků. A abychom nezapomněli na to, proč obchod Heike vůbec vznikl – na oblečení. Ani to nehraje veselými barvami. Tmavé modely visí na kovových štendrech podél oken nebo jsou jako duchové zavěšeny u stěn.
Heike, Hangzhou Shi, Čína, wengshanwei.com