Budapest Design Week, který se každoročně představuje jako největší přehlídka kreativního průmyslu v Maďarsku, letos přilákal rekordní počet návštěvníků a znovu prokázal vzrůstající prestiž domácího designu. Program festivalu probíhal nejen v Budapešti, ale rozšířil se také do měst Pécs a Sopron, čímž přiblížil design široké veřejnosti. Během deseti dní akce navštívilo téměř 130 designových programů přes 20 000 lidí.
Klíčovou událostí byl již tradičně veleúspěšný 360 Design Budapest, oceněný Red Dot Award, který představil více než 100 maďarských a zahraničních tvůrců a vystavil téměř 300 designových objektů. Tato výstava, oceněná mezinárodními i domácími cenami, přilákala rekordních 5 000 návštěvníků, čímž se stala jedním z nejnavštěvovanějších designových projektů v Maďarsku.
Letos se Budapest Design Week mohl pochlubit bohatým programem, který zahrnoval výstavy, přednášky, workshopy, módní přehlídky a kulinářské zážitky. Návštěvníci měli jedinečnou příležitost setkat se s designéry osobně, a to díky programu „Meet the Designer and Manufacturer“. Tento formát podpořil setkání s oblíbenými značkami a usnadnil profesionální spolupráci mezi designéry a výrobci.
Výstava 360 Design Budapest, která se konala v historické budově nádraží Nyugati, prezentovala práci domácích designérů i talentů z Nizozemí, Ukrajiny, Slovenska, Česka, Polska a Rakouska. Mnohé vystavené objekty ukazovaly inovativní postupy, řemeslné techniky, a také prvky udržitelnosti a moderního designu.
Budapest Design Week a 360 Design Budapest dokazují, že maďarský design má rostoucí vliv nejen doma, ale i na regionální úrovni. Jsme nesmírně hrdí, že zájem o maďarskou kreativitu a inovace stoupá s každým rokem.
Design Week nabídl také zážitkové prohlídky, které přilákaly milovníky designu a studenty odborných škol, kteří měli možnost poznat práci současných tvůrců a objevit kariérní možnosti v kreativním průmyslu. Celkem se zúčastnilo 230 žáků a studentů ze sedmi různých vzdělávacích institucí. Akce měla velký úspěch i v digitálním prostoru – výstava na sociálních sítích získala přes milion zhlédnutí, což dále zviditelnilo maďarský design na mezinárodní scéně.