Pařížský týden módy je v plném proudu. Začal 18. a potrvá do 27. června a je zřejmé, že ve francouzské metropoli to přímo vře. A není divu! Paris Fashion Week® je totiž hlavní událostí světové módy. Toto prestižní setkání všech, co v módním světě něco znamenají, láká davy fashion expertů ze všech koutů světa. Nejde ale jen o ty, které móda živí, představují se zde i ikonické firmy ze zcela jiných oborů, například francouzská automobilka Peugeot. Tato značka si potrpí na styl, eleganci a modernost. V Paříži tak ukázala, že na přehlídce módních novinek má rozhodně své místo.
Slovo „móda“ pochází z francouzského „mode“. Výraz „Haute Couture“ dokonce snad ani nejde přeložit, přesto každý ví, co znamená. I proto se Francouzi občas tváří, že módu tak nějak vymysleli a dělají ji nejlíp na světě. Samozřejmě se jedná o typickou francouzskou nabubřelost, nicméně v každém případě nejde Francii upřít, že na vrchol módního businessu prostě patří. Má dokonce organizaci nazvanou Fédération de la Haute Couture et de la Mode, jejíž úkolem je mimo jiné bdít nad dodržováním pravidel z hlediska ochrany práv módních tvůrců, ale i například z hlediska udržitelnosti a etických zásad. Jednou z hlavních aktivit federace je pořádání Pařížského týdne módy, což dělá už padesát let. Na akci představuje nadějné nové návrháře, ale také ukazuje díla světoznámých módních značek.
Letos poprvé se v Paříži na nejvýznamnější módní sešlosti objevila i francouzská automobilka Peugeot. A nepřišla sama. Vzala s sebou i svého ambasadora, jednoho z nejtalentovanějších návrhářů současné doby a zakladatele módní značky 3.PARADIS, Emerica Tchatchoua. Toho si Peugeot vyhlídl už v loňském roce, kdy ho angažoval, aby vytvořil exkluzívní módní kousek inspirovaný výjimečným koncepčním vozem Peugeot Inception. Tento vůz je pro francouzskou automobilku klíčový v tom, že na rozdíl od jiných konceptů, které zazáří jednou či dvakrát na světovém autosalonu, a pak skončí zapomenuté někde v depozitáři, koncept Inception má mnohem významnější poslání. Má totiž demonstrovat budoucnost nadcházejících sériových vozů Peugeot.
Emeric Tchatchoua se ujal svého úkolu na výbornou. Vytvořil pro Peugeot jedinečný oděv: bundu z materiálu, který využívá optickou iluzi díky motivu vytvořenému 3D tiskem měnícím barvu v závislosti na úhlu pohledu. Z hlediska světa módy se jedná o vysoce pokrokový technologický počin. Bunda odkazuje na design interiéru vozu Peugeot Inception Concept a využívá stejnou 3D technologii u materiálu, který se nachází i na podlaze vozu. Materiál vyrobený 3D tiskem je revoluční, efektivní a recyklovatelný.
Emeric Tchatchoua se stal hlavní hvězdou Pařížského týdne módy a stejně tak jeho značka
3.PARADIS. Velkou pozornost si ale vysloužily i nejmodernější vozy Peugeot, které slouží
jako oficiální automobily a vozí největší hvězdy akce. Automobilka vybrala nejstylovější
modely jako fastback 408 nebo žhavou novinku Peugeot 3008. Zajistila si tak, že se její auta
jedinečným způsobem zviditelní v centru francouzské metropole.
Pokud jste letošní Pařížský týden módy nestihli, máte ještě příležitost vypravit se tam na podzim. To se totiž koná druhá část. Zatímco tato jarní se věnuje pánské módě a Haute Couture, podzimní část se zaměřuje na dámskou módu. Akce začíná 23. září a potrvá do 1. října. A Peugeot a jeho ambasador Emeric Tchatchoua budou samozřejmě u toho!