Není úplně běžnou praxí, aby původní český obchod expandoval do zahraničí. Zvlášť když jde primárně o obchod internetový. Concept store Freshlabels ale sebral odvahu a otevřel kamenný obchod přímo v centru evropského hipsterství, v berlínské čtvrti Mitte. Jeho koncept navazuje na pražskou pobočku specializovanou na batohy, tašky, zavazadla a doplňky. Interiér, jehož autorkou je architektka Lenka Míková, je postaven na vizuálním minimalismu, neotřelých řešeních a přiznaných konstrukčních prvcích.
Backpack concept store Freshlabels v Berlíně je postaven po vzoru jedné z pražských poboček. „Většinu sortimentu tvoří batohy, obecně se ale dá říct, že je zaměřený na ‚urban travellers‘ – lidi, jako jsme my, kteří se každý den přesouvají z místa na místo a ve svém volnu vyrážejí objevovat,“ vysvětluje Jakub Veselský, jeden ze zakladatelů značky. Batohy, tašky a cestovní zavazadla hledají kurátoři z Freshlabels po celém světě. V nabídce tak jsou technicky dokonalé produkty z Nového Zélandu, Jižní Korey nebo Colorada, limitované kolekce, spolupráce s návrháři, jako jsou Raf Simons nebo Boris Bidjan Saberi, ale i klasika jako Fjällräven Kånken. K tomu nechybí doplňky pro každodenní cesty: lahve a termohrnky, ledvinky, peněženky či obaly na nezbytnosti. Interiér obchodu je navržený tak, aby co nejvíce odpovídal jeho specifické nabídce – na průmyslově pojaté kovové struktuře se podařilo vystavit více než 250 batohů a desítky dalších produktů a zároveň zachovat vzdušnost prostoru. Unikátním prvkem je růžová sádrokartonová zkušební kabinka s CCTV kamerovým systémem, díky kterému si může zákazník ze všech stran prohlédnout, jak mu batoh sedí.
→ Freshlabels, Rosenthaler Strasse 50, Berlín, freshlabels.cz, lenkamikova.com