Jihomoravská destilérka Žufánek si stačila během několika uplynulých let vybudovat dobré renomé. Důraz, který klade na kvalitu pálenek, absintů, ginů a dalších tekutých lahůdek, jejím lahvím zajistil pevné místo ve špičkových podnicích v tuzemsku i zahraničí a také v domácích barech. Snad i z toho důvodu si obaly vysloužily nový vzhled. Grafická designérka Andreea Bora prý zaujala Martina Žufánka svou nedávnou prací pro limonády a toniky Bohemsca. Podle svých slov se v případě destilátů snažila zdůraznit dva klíčové aspekty značky – tradiční přístup k výrobě a zcela současné pojetí komunikace. A také pálenky vizuálně povýšit, odlišit je od konkurence a zapojit do hry anglické názvy. „Výsledný design značku posouvá od doslovnosti k abstrakci a symboly ovoce nahrazuje u jednotlivých výrobků počátečními písmeny,“ vysvětluje autorka. Podle Žufánka tak navíc společně vytvářeli novou abecedu alkoholu, jdoucí od A do Ž.
Redesign se zatím týká obalů na ovocné destiláty. K zavedeným litrovým a půllitrovým lahvím přitom přibyly i menší o objemu 100 ml. Nově se také liší klasické destiláty od prémiovějších, zrajících v dubovém sudu. andreeabora.com, zufanek.cz