HRA V JESKYNI

Cestování, Design, Lifestyle | 08/04/2020

Francouzská značka Moustache, která produkuje interiérové doplňky a nábytek, sice funguje už deset let, svůj první kamenný obchod ale otevřela až nyní. Nachází se v pařížské čtvrti Canal Saint Martin a za jeho konceptem a výtvarnou podobou stojí studio En Bande Organisée a architektonický ateliér Julien Dufresne Architecte. Ti vytvořili čistý a minimalistický interiér, který nechává vyznít samotné produkty, zároveň ale zaujme architekturou připomínající moderní jeskyni. Dominantní bílé zdi „zdobí“ nejrůznější zakřivené výklenky a střešní okna, díky nimž je každý kus ozářen světlem, které značka Moustache popisuje jako „slavnostní, téměř mystické“.

„Otevírat obchod v době, kdy internet mění distribuci zboží, může působit anachronicky. Za oněch více než deset let jsme ale viděli, že objekty, které prodáváme, vyžadují speciální přístup a fyzický kontakt,“ uvedla při otevření svého prvního kamenného obchodu značka Moustache. „Také nám přišlo důležité poskytnout prostor, kde tyto objekty mohou žít společně tak, aby vytvořily harmonickou rodinu.“ Důraz je opravdu kladen primárně na jednotlivé produkty a jejich vzájemný vztah. Jednoduchá je proto už vstupní fasáda – velké skleněné okno odhaluje bílý interiér, který vypadá, jako by byl vytesán z kamene, pouze v horní části klenby je nade dveřmi vyryto logo a značka. Vnitřní prostor má připomínat zmíněnou jeskyni, proto je členěn do výklenků, v nichž jsou produkty pečlivě nasvíceny jako artefakty. Vše pak doplňuje oranžový závěsný systém pro tapety a látky a policový systém Bagou v terakotové barvě. Ten zde slouží pro prezentaci objektů, zákazníci si jej ale mohou zároveň objednat. Kromě samotného prodeje chce Moustache vždy jednou za dva týdny pořádat výstavu vybraného designéra nebo umělce.

 Moustache, 17 rue Beaurepaire, Paříž, moustache.fr

Vitra

Aktuální číslo

Předplatné