Vydat se vlastní cestou. Postoupit riziko nepochopení, nezájmu a prodejního propadu. Kompletně překopat to, co po desetiletí fungovalo. Takto odvážné kroky udělala před dvanácti lety francouzská automobilka Peugeot. Zcela změnila součást vozu, která se v historii automobilů vyvíjela nejméně – místo řidiče. Vznikl tak Peugeot i-Cockpit, neboli uspořádání interiéru tvořené maličkým volantem, velkým dotykovým displejem a vyvýšeným přístrojovým panelem, na který se nekouká skrz volant, jak bylo odjakživa zvykem, ale nad volantem. 

Ženevské překvapení
V roce 2012 přivezl Peugeot na ženevský autosalon svou nejočekávanější novinku, Peugeot 208, model klíčového významu. Odhalení se odehrávalo ve velkém stylu. Nechyběla velkolepá taneční show ani plamenný proslov tehdejšího ředitele značky. Všechny zraky se upíraly k zahalenému vozu. Plachta spadla a ozvaly se obdivné výkřiky. Malý energický vůz upoutal publikum svým svěžím designem, sportovní siluetou a extravagantními odstíny. Pak ale přišel šok. Interiér vozu byl totiž zcela jiný, než se čekalo. Tradiční místo řidiče se kompletně přerodilo. Volant byl překvapivě maličký, dotykový displej zase obrovský. A hlavně na přístrojovou desku se koukalo úplně jinak, než bylo do té doby zvykem. 

Všechno souvisí se vším
Zmenšit volant ale nebylo původním cílem designérů, tím bylo spíš přehodnotit pozici řidiče pro dosažení optimální ergonomie. V té době se totiž týmy Peugeot snažily vyvinout sedadlo tak, aby poskytovalo více emocí na palubě, lepší ergonomii a větší bezpečnost. Skupina designérů a inženýrů se pustila do práce, a tak nějak mimochodem se objevil nápad zmenšit volant. Do té doby se ve všech vozech značky Peugeot používal volant většího průměru s tradičním čtením informací na přístrojové desce skrz volant. Idea nového způsobu získávání informací vycházela z teze, že ideální poloha pro čtení je ve výšce očí. Tato nová poloha v kombinaci s menším volantem vytvořila zcela nový vyvýšený přístrojový panel. Byl přidán dotykový displej, který výrazně zjednodušil veškeré ovládání a začal využívat konektivitu. To byl začátek dotykových displejů ve vozech Peugeot.

Miluješ nebo nesnášíš
První reakce novinářů, kteří si půl roku po ženevském autosalonu Peugeot 208 vyzkoušeli, byly rozpolcené. Někteří i-Cockpit nenáviděli, jiní ho milovali. Nic mezi tím. Naštěstí pro značku Peugeot byli zákazníci víceméně zajedno. Nové uspořádání interiéru si okamžitě osvojili. A příznivců stále přibývá.  Dnes už mají i-Cockpit všechny osobní vozy značky a používá ho deset milionů spokojených klientů. Tento vynález jednoznačně prokázal, že dokonale slouží ve prospěch emocí, bezpečnosti a pohodlí řidiče a posádky, což jsou dnes charakteristické vlastnosti vozů Peugeot.

Panoramatická revoluce
Peugeot i-Cockpit® se od svého vzniku neustále vyvíjí a modernizuje. Vrcholem je velkolepý Peugeot Panoramic i-Cockpit®, který značka uvedla u nového modelu Peugeot 3008. Tento systém posouvá požitek z jízdy na vyšší úroveň díky impozantní jednadvacetipalcové zakřivené plovoucí panoramatické obrazovce s vysokým rozlišením, která v sobě spojuje vyvýšený přístrojový panel a centrální dotykový displej. Zajímavý je také kompaktní sportovně laděný volant. Na něm jsou nově umístěny ovládací prvky se schopností rozpoznat prsty řidiče. Velkou změnou prošla i sedadla. Ta mohou být odvětrávaná a masážní. A úplnou novinkou v rámci modelové řady Peugeot jsou adaptivní boční opěrky předních sedadel, které se elektricky nafukují nebo vyfukují, aby se dokonale přizpůsobily tvaru těla cestujícího. 

Nový Peugeot 3008 dorazí na trh už za pár týdnů, zákazníci si tak panoramatický zážitek budou moci vyzkoušet na vlastní kůži.

Sdílejte na
Related posts