Naše oblíbená dánská značka Gubi se hned začátkem roku blýskla dvěma novými reedicemi, ve kterých pokračuje v objevování zapomenutých mistrovských děl evropského modernistického hnutí poloviny minulého století.     

Produkce rodinné dánské nábytkářské společnosti Gubi je nám v posledních letech stále více a více sympatická. Její současný kreativní ředitel a majitel v jednom Jacob Gubi, který firmu převzal po svých rodičích, nasměroval filozofii Gubi zcela novým směrem. Již několik let mu to skvěle vychází a značka se pravidelně představuje na nejdůležitějších veletrzích a festivalech designu. Naposledy to bylo na sérii veletrhů v Paříži, Kolíně nad Rýnem a Stockholmu hned v úvodu roku 2014, kde značka uvedla další ze svých novinek v kolekci reedic.
Nejenže Jacob Gubi dává příležitost mladým návrhářům, jako je kupříkladu studio Gam Fratesi a další, ale díky své neutuchající pátrací píli objevil v minulých letech několik zapomenutých návrhů od modernistických tvůrců druhé poloviny minulého století, které se rozhodl opět vytáhnout na světlo a začít sériově vyrábět. V kolekci Gubi se tak objevila elegantní tvorba v Kalifornii domestikované Švédky Grety Magnusson Grossman, francouzského dekoratéra Jacquese Adneta, dánského designéra svítidel Louise Weisdorfa, španělského architekta Barby Corsiniho nebo pařížského modernisty Mathieua Matégota. A právě kolekce několika reedic jeho kovového nábytku letos značka rozšířila o další skvělé návrhy.
Matégot, který se narodil v Budapešti, přišel do Paříže ve třicátých letech. Po válce se stal úspěšným designérem a dekoratérem interiérů. Navrhoval subtilní éterické objekty z kovových drátů a především z perforovaného plechu, kterým dociloval neobyčejně působivých kompozic, inspirovaných dobovým abstraktním uměním. Po židli Nagasaki nebo poličce Dedal přichází Gubi s ikonickým křeslem Copacabana či utilitárním policovým systémem Demon. V nových reedicích se snoubí Matégotův abstraktní výtvarný jazyk s industriální surovostí, kterou charakterizuje většina jeho původních objektů z padesátých let, dnes velmi ceněných na mezinárodním aukčním trhu. Do nové kolekce však nepřibyl pouze Matégot, ale i elegantní polstrovaná pohovka a křeslo Paradiset, které původně v roce 1956 navrhla švédská designérka Kerstin Hörlin-Holmquist.
Produkty značky Gubi u nás prodává Ateliér Hoffman, atelierhoffman.eugubi.dk

Sdílejte na
Related posts