Slovenský výrobce nábytku se sedmdesátiletou tradicí Javorina spojil svoje síly se zkušeným obchodníkem s designovým nábytkem a zástupcem mnoha ikonických značek Davidem Řezníčkem z české firmy Konsepti. Společně navázali na předchozí spolupráci a přivedli k životu pražský showroom, v němž vás ohromí harmonické sladění starého, poctivého řemesla se současným designem.

„Setkání s Javorinou byla ona pověstná ‚láska na první pohled‘. Jako vstoupit do mizejícího světa, kde ještě platí silné hodnoty: láska k přírodě, úcta k řemeslu či zodpovědnost za odvedenou práci. Píle a skromnost. Lidé z Javoriny jsou neskuteční. Přijet vlakem z Prahy pod Tatry, kochat se nádhernou přírodou a potom vstoupit do továrny plné strojů, nástrojů a vůně dřeva, to působilo jako léčebné lázně. Javorina je jako spící Růženka z pohádky – úžasná firma s krásnými produkty, o kterých se ještě příliš neví. Ale až ji probudíme…“ naznačil David Řezníček na jaře, kdy bylo otevření samostatného showroomu slovenské značky v Praze na pořadu dne.

Původně řezbářské uměleckoprůmyslové výrobní družstvo Javorina bylo založeno ve Spišské Bělé v roce 1947, během 60. let svoji výrobu postupně zaměřilo i na truhlářské výrobky. V dalším dvacetiletém období, těžce zkoušeném normalizací, se sortiment Javoriny postupně orientoval na výrobu interiérů a rustikálního nábytku na zakázku, který si naštěstí zachoval umělecko-řemeslný charakter. Po revoluci navázala společnost spolupráci se slovenskými prodejnami nábytku, svůj první vlajkový obchod pak otevřela na začátku 90. let v Popradě.

A dnes? Produkty Javorina vystihuje několik vlastností: moderní design, skvělé detaily, dlouhodobá životnost a přírodní metody povrchové úpravy masivního dřeva olejováním a voskováním. Na mnohé komponenty firma poskytuje doživotní záruku. Výroba se v Javorině podřizuje těmto základním principům – přírodnost, obnovitelnost, trvanlivost a nadčasovost. Filozofie značky dbá na úctu k přírodě. Nábytek se vyrábí z přírodních surovin, z masivního, FSC certifikovaného dřeva převážně ze slovenských zdrojů (dub) nebo amerického ořechu. Materiálový cyklus výroby je takřka uzavřený a produkuje minimální množství odpadu. „Kromě pozitiv, jako je celková filozofie značky, ale také její čirý design, nám je sympatické, jak dbá na dlouhodobou udržitelnost a ochranu přírodních zdrojů. Za každého zákazníka Javorina vysadí mladý dubový stromek v nově založených porostech na východním Slovensku. Tímto způsobem každý zákazník přispěje k obnovitelnosti přírodních zdrojů,“ doplňuje David Řezníček. Za poslední rok vzniklo i několik nových produktů a kolekcí, nejen od interního autora Lea Čellára, ale také od slovenského designéra školeného na ECAL v Lausanne, Tomáše Krále, či českých tvůrců Romana VrtiškyVladimíra Žáka, Borise KlimkaLenky Damové.

→ Javorina showroom, Plynární 10, Praha 7, javorina.sk

Sdílejte na
Related posts