Architekt Peter Marino „ušil“ pražskému butiku Chanel interiér na míru. Říká, že dobrý obchod dělá prostor, světlo a „cosi“ neočekávaného.
Neočekávaný je nový butik Chanel v Pařížské už při pohledu z ulice. Má totiž dva vchody. Tím pravým se vstupuje do expozice doplňků, levý vede do sálu s kosmetikou. Ať si však návštěvníci vyberou kterýkoli z nich, mohou se volně pohybovat ve všech prostorách, včetně přístavby v dvorním traktu domu. „Obchod nabízí jedinečnou možnost pohybu kolem dokola po celém přízemí díky zadní skleněné přístavbě,“ komentuje americký architekt.
Světlo do butiku proudí rozměrnými výlohami, ale hlavně onou prosklenou vestavbou. Pocit prosluněného interiéru navozují také bílé stěny, světlé mramorové podlahy a skleněné police. Jednotlivé sály jsou vzdušné díky minimalisticky laděnému designu a střídmé prezentaci produktů, takže se zákazníci necítí zahlceni.
A konečně prostor. Toho má butik s rozlohou 360 metrů čtverečních moře. Dvě původně oddělená podlaží Marino propojil dramatickým bílým schodištěm s proskleným zábradlím zakončeným madlem z měkké černé kůže. Jde o odkaz na byt Coco Chanel na rue Cambon 31 – nahoře na schodišti prý kdysi sedávala a sledovala ruch pod sebou.