Představujeme první vydání roku 2021: Re-start, nový formát i kompletní grafický redesign

redakce | Magazín | 26/01/2021

Vychází dolce vita s podtitulem re-start. Začátek nové dekády oslavujeme metamorfózou našeho časopisu – zvětšeným formátem i kompletním grafickým redesignem.

V prvním vydání roku 2021 se věnujeme těm nejdůležitějším změnám v oblasti designu, módy a bydlení, které přinesla doba covidová. Dočtete se o fenoménu DIY, proměnách módního průmyslu, architektonických projektech, která už brzy změní tvář Prahy, budoucnosti kanceláří, technikách kintugi nebo visible mending i o tom, jaké změny skandují studentské gangy a tzv. generace Greta.

Na stáncích najdete dvě obálky. První s modelkou Janou Adamcovou, kterou vyfotil v její vile Jan Grombiřík, druhou s projektem The Metamorphosis designéra Tadeáše Podrackého objektivem Tomáše Brabce. Třetí limitovaná obálka zachycuje novostavbu slovenského lyžařského areálu Bachledka z dílny architektonického ateliéru Compass od fotografického dua BoysPlayNice.

čas na metamorfózu

S novým rokem vždy přichází určitý restart a některé věci začínají od nuly.
A všichni víme, že 2021 je v tomto ohledu extrémní. Přelom už se loni vlastně udál, reset nastal. Začala zcela nová éra a bylo by fajn, kdybychom jen „neremcali“, co teď nemůžeme, ale naopak si uvědomili, co můžeme jinak. Nanovo. Co pro nás a tuto planetu bude lepší. A abychom vnímali jako výsadu, že zrovna my můžeme psát revoluci.

Proto jsme první vydání roku nezasvětili vyhlašování nejlepších projektů roku uplynulého. V tento moment by to bylo nefér a znevýhodnili bychom všechny, kteří se kvůli krizi dostali do problémů. První vydání 2021 jsme tedy pojali jako restart Dolce Vity. A to ve dvou rovinách. V ruce držíte zvětšený formát, který by měl pomoci vyznít vizuální stránce, na níž si časopis obzvlášť zakládá. Měl by také pomoci těm, kteří si někdy dvěma prsty chtějí zvětšit písmenka jako na tabletu, a také by v něm měla vyniknout grafická změna layoutu od našeho art directora.

Metamorfózy se odrážejí i v obsahu čísla. „Doba covidová“ se jistě stala akcelerátorem mnoha změn, které dřímaly v podhoubí a které tzv. generace Greta už dávno bere za své. Najednou začaly „robustně“ prosakovat do globálního vědomí. Zejména koloběh spotřebního světa nyní musí pod tlakem okolností měnit svůj vzorec na skutečně cirkulární.

V novém čísle se snažíme nastínit některé fenomény, které jsou právě díky tomu v oblasti designu, módy a bydlení aktuální a měli bychom k nim rychle zaujmout nějaký postoj. Protože až se zase společenský život spustí a bude se vás na party každý druhý ptát na to, jaký zánovní kousek oblečení jste si naposledy koupili (str. 136), jestli jste už nějaký svůj pohmožděný porcelán nebo sklo svěřili dvojici Live Longer, aby z nich udělala výstavní kousek, jestli už jste si pořídili kabelku z mycelia (str. 38), jestli je vaše bílé triko skutečně udržitelné (str. 130), jestli máte limitku podporující charitu nebo menšinu (str. 114) a co si myslíte revoltujícím Tadeáši Podrackém a jeho divoké metodětvorby nábytku (str. 22), měli byste vědět, oč běží.

Řeči o návratu k jednoduchosti a výběr kusů, co vydrží víc než jednu sezónu, víc než jednu dekádu nebo rovnou celý život a třeba i ještě déle, snad nejsou plané. Mohl by to dokazovat návrat filozofie kintugi, oblíbenost hashtagu #visiblemending, DIY programy pro vznik kvalitního současného designu (str. 28) nebo posílení správkových služeb u luxusních značek.

Změny přicházejí nejčastěji odspodu, takže není divu, že nejhlasitěji konec starému uspořádání skandují studentské gangy (str. 104), progres životního stylu ale samozřejmě podněcují a reflektují i velká jména, jako je architekt Norman Foster, který teď staví s pomocí robota (str. 65), nebo značka Vitra, jež předpovídá, že klasickým kancelářím odzvonilo a brzy budeme pracovat ve fluidních prostorech Club Office (str. 154).

Abyste měli čas všechny tyto změny zpracovat, můžetesi pronajmout místa podobná klášterní cele (str. 56) nebo asketickému domovu Shakerů (str.172) a nechat si je v hlavě správně usadit.

Danica Kovářová
šéfredaktorka


Roční předplatné časopisu Dolce Vita za zvýhodněnou cenu nebo s dárkem v podobě vůně Gucci Bloom v hodnotě 2 639 Kč objednáte zde.

Aktuální číslo

Předplatné