Dva zcela odlišné světy oddělené tajným vchodem skrze starý automat na Coca-Colu. To je nové zážitkové bistro a bar v čínské Šanghaji, ve kterém se jeho architekti inspirovali dobou, kdy nebyl alkohol a jeho popíjení úplně legální.
V období americké prohibice mezi lety 1920–1933 byla distribuce a prodávání alkoholu na černé listině. Radost z popíjení „ohnivých vod“ si však mnozí nechtěli odpustit a navštěvovali nelegální bary, tzv. „speakeasy“, často velmi rafinovaně ukryté v podzemí, v systému kanalizací nebo za maskovanými dveřmi jinak slušných podniků. Fenoménem skrytých nelegálních barů, které svůj provoz často ukončily po drsných policejních raziích, se inspirovali i architekti designérského studia Alberto Caiola, když navrhovali velkorysé bistro a bar v Šanghaji.
Flask and The Press je postaven na unikátním konceptu podniku, jenž se skládá ze dvou zcela odlišných částí, na sobě téměř nezávislých. Studio Alberto Caiola, které sídlí v Benátkách a právě v Šanghaji, tak vytvořilo dva formálně odlišné prostory bistra se sendviči Press a konečně skrytý bar Flask, do kterého můžete vstoupit dveřmi vytvořenými z vertikálně rozpůleného automatu na Coca-Colu. Sendvičový bar Press koncipovali tvůrci jako minimalistický prostor, kterému dominuje betonová stěrka a zářivě barevné prvky, jako je například oranžový pult nebo modrý typografický neon nad barem. Po průchodu červeno-bílým automatem, který jako by zcela náhodně spočíval v rohu místnosti, se však ocitnete ve zcela jiném světě. Tmavý prostor baru Flask vás přenese do období prohibice, kdy se dobrá whisky musela vychutnávat jen za přísně střeženými dveřmi. Vybavení i dekorativní design pak odpovídá atmosféře dvacátých let minulého století, jež aktualizuje zejména působivými vizuálními prvky a celkovým minimalistickým podáním interiéru. Na první pohled zaujmou v prostoru zejména ze stropu zavěšené kubické objekty, jakoby zastavené v čase a vytvářející dekoraci s kvalitami umělecké instalace. Intimní prostředí baru podtrhuje použití zemitých monochromních barev, masivního koženého sezení typu chesterfield, dekorace dobových artefaktů a sběratelských předmětů či difúzní osvětlení vycházející z velkých, mědí pokrytých reflektorů. Prostor je členěn mimo jiné jednoduchými regály se skleněnými destilačními nádobami, které opět odkazují k celkovému tématu podniku Flask and The Press. albertocaiola.com
Related posts