České zastoupení italské značky Lago vás zve do nového showhousu, v němž představuje ucelený průřez svou tvorbou od policových systémů a skříní přes levitující postele až po moderní kuchyni.
Zbrusu nový dům nelze ve starší vilové zástavbě přehlédnout. Stojí ve vyvýšené části Chvalů na východním okraji hlavního města, na dohled od rušného Centra Černý Most, a navíc jeho horní patro zaujme zcela prosklenými stěnami. Italská společnost Lago jej otevřela koncem loňského roku, aby jím doplnila svůj stávající vysočanský showroom. „Vždy je lepší, když si lidé mohou náš sortiment prohlédnout tak, jak by mohl ve skutečnosti vypadat,“ říká Antonín Arnold z českého zastoupení firmy.
V Česku působí Lago od roku 2010, ale historie značky sahá až do 19. století, kdy začala rodina Lagových v Benátkách s výrobou skříní. V následujících desetiletích svůj záběr rozšiřovala o nábytek do ložnic a úložné sestavy. S nástupem čtvrté generace v roce 2006, kdy se žezla ve firmě ujal designér Daniele Lago, nastartovala výraznou expanzi a z lokálního výrobce se stala firmou dodávající na trhy po celém světě – od Austrálie po Kanadu.
Pražský showhouse obsadil všechna tři poschodí domu. Prohlídku začínáme v nejvyšším patře, v jehož polovině se nachází více než stometrový obývací pokoj vybavený policovým systémem, několika komodami a velkou pohovkou. Jeho součástí je i kuchyně s pracovním ostrůvkem a spotřebiči schovanými do elegantních skříní se skleněnými dvířky a rozměrným jídelním stolem na podnožích z extra čirého skla. Tento materiál se ostatně domem prolíná v mnoha podobách a představuje jedno z poznávacích znamení značky. Ze skla jsou nejen dvířka kuchyňské linky, ale také řady komod, na nichž ve spojení s digitálním tiskem nebo ručně kartáčovaným lakem vykresluje působivé efekty a vyvolává dojem trojrozměrnosti.
Druhou polovinu poschodí zabírá walk-in šatna a ložnice, jíž dominuje velká, jakoby levitující postel. Tohoto efektu designéři dosáhli připevněním ocelové konzole ke stěně, na podlaze se rošt opírá pouze o jednu úzkou nohu uprostřed, jež téměř není vidět.
Po sestupu do druhého poschodí procházíme menším obývákem s rozkládacím křeslem a pohovkou, druhou ložnicí s látkovou skříní Et Voilà a vstupujeme do studentského pokoje a pracovny, které jsou zařízené policemi, psacími stoly a skříněmi. Na nich Antonín Arnold poukazuje na další z charakteristických znaků italské značky. „Naší přidanou hodnotou je komplexnost a flexibilnost,“ říká před knihovnou Tangram, již lze skládat jako origami. „Je to mimo jiné díky tomu, že lak se na jednotlivé díly nanáší ze všech stran. Stejně jako u Applu klademe důraz na dokonalost produktu i na místech, která nejsou vidět.“
Prohlídka končí v přízemí showhousu přeměněném v galerii obrazů mladého malíře Adama Jílka, které zdobí stěny celého domu a snad jen ony v něm nepocházejí z dílny Lago.